آینده صنعت فرنچ فرایز به کجا می‌رود؟ – نگاهی بیزینسی به سیب زمینی سرخ شده

آینده صنعت فرنچ فرایز به کجا می‌رود؟ – نگاهی بیزینسی به سیب زمینی سرخ شده

آینده صنعت فرنچ فرایز به کجا می‌رود؟ – نگاهی بیزینسی به سیب زمینی سرخ شده

.آینده صنعت فرنچ فرایز با رشد چشمگیری در پیش روست. با توجه به ارزیابی‌های اخیر، بازار جهانی فرنچ فرایز که در سال 2023 به ارزش 16.60 میلیارد دلار رسیده بود، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2032 به 26.56 میلیارد دلار برسد. این رشد با نرخ مرکب سالانه (CAGR) 5.6 درصد همراه خواهد بود. با وجود چالش‌های بی‌سابقه‌ای که همه‌گیری COVID-19 به همراه داشته و تقاضا برای فرنچ فرایز در سراسر جهان را کاهش داده است. این صنعت با بازیابی قوی و رشد پایدار به مسیر خود ادامه می‌دهد. فرنچ فرایز به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات سیب‌زمینی، نه تنها در رستوران‌های فست‌فود بلکه در کانال‌های خرده‌فروشی نیز حضوری گسترده دارد و به یکی از سریع‌ترین میان‌وعده‌های در حال رشد تبدیل شده است. با توجه به اهمیت و محبوبیت جهانی سیب‌زمینی سرخ‌کرده، آینده این صنعت روشن و پر از فرصت‌های نوین خواهد بود.

 

آینده صنعت فرنچ فرایز به نقل از فوربز

بازار جهانی سیب‌زمینی سرخ‌کرده در سال 2023 به ارزش 16.60 میلیارد دلار ارزیابی شد و پیش‌بینی می‌شود از 17.12 میلیارد دلار در سال 2024 به 26.56 میلیارد دلار در سال 2032 برسد، که نشان‌دهنده نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 5.6 درصد در دوره پیش‌بینی است.

همه‌گیری جهانی COVID-19 بی‌سابقه و شوکه‌کننده بوده و باعث شده تقاضای سیب‌زمینی سرخ‌کرده در همه مناطق کمتر از سطوح پیش از همه‌گیری باشد. بر اساس تحلیل ما، بازار جهانی در سال 2020 نسبت به سال 2019 کاهش 2.37 درصدی را تجربه کرده است.

سیب‌زمینی سرخ‌کرده به عنوان پایدارترین محصولات سیب‌زمینی در جهان شناخته می‌شود که به صورت متداول با برش نوارهای سیب‌زمینی از سیب‌زمینی تازه تولید می‌شود و سپس به صورت عمیق سرخ می‌شود. علاوه بر این، سیب‌زمینی به عنوان یک ماده مهم در بیشتر غذاها شناخته شده و بنابراین توسط اکثر مردم به مقدار زیادی مصرف می‌شود. همچنین، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، به عنوان یکی از دسته‌های برجسته محصولات سیب‌زمینی، به عنوان یکی از سریع‌ترین میان‌وعده‌های در حال رشد محسوب می‌شود. این محصول نه تنها در رستوران‌های فست‌فود مانند مک‌دونالد یا KFC بلکه در کانال‌های خرده‌فروشی شامل سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های راحتی نیز موجود است.

 

 

تاثیر کووید بر آینده صنعت فرنچ فرایز

همه‌گیری COVID-19 تأثیر قابل توجهی بر بازار سیب‌زمینی سرخ‌کرده داشته است. بازار شاهد کاهش مصرف محصولات در مراکز خدمات غذایی بود. که این کاهش ناشی از تعطیلی صنعت خدمات غذایی در دوران همه‌گیری به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌ای بود که توسط دولت‌های سراسر جهان اجرا شد. ارائه‌دهندگان خدمات غذایی مانند رستوران‌های فست‌فود، هتل‌ها، کافه‌ها و سایر مراکز برای کنترل گسترش ویروس تعطیل شدند. بنابراین، کاهش مصرف خدمات غذایی در سراسر جهان ثبت شد. به عنوان مثال، بر اساس وزارت کشاورزی ایالات متحده، در دوران همه‌گیری، هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای غذا به طور قابل توجهی به سمت مصرف در خانه به جای خارج از خانه تغییر کرد. علاوه بر این، به دلیل محدودیت‌ها، تأسیسات تولیدی با کمبود نیروی کار مواجه شدند. که این امر منجر به کاهش سریع نرخ تولید شد و در نتیجه بازار جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

از وب سایت دیگر طراحان نام گستر دیدن کنید.

این بیماری همه گیر با کاهش مصرف جهانی خدمات غذایی، صنعت غذا و نوشیدنی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. اکثر مراکز خدمات غذایی مانند خدمات سریع-رستوران-بازار و دکه‌های فست‌فود نیز تعطیل ماندند، که منجر به کاهش گسترده مصرف شد. همچنین، شرکت‌هایی که سیب‌زمینی را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده تازه و منجمد تبدیل می‌کنند. به دلیل کمبود فضای کافی برای ذخیره سیب‌زمینی‌های فرآوری شده، تولید را متوقف یا کاهش داده‌اند. علاوه بر این، اگرچه غذا همچنان یک کالای ضروری باقی می‌ماند، اما به دلیل شیوع COVID-19 و تعطیلی رستوران‌ها، تقاضا برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده به طور قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین، زنجیره‌های بزرگ فست‌فود در جنوب شرق آسیا با کمبود سیب‌زمینی سرخ‌کرده مواجه شده‌اند. زیرا اختلال در زنجیره تأمین باعث کاهش سرعت حمل و نقل محصولات غذایی منجمد از اروپا و ایالات متحده شده است.

 

 

 

 

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.