طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

تاریخچه پاپ کورن

تاریخچه پاپ کورن

تاریخچه پاپ کورن

پاپ کورن که هزاران سال پیش در قاره آمریکا کشف شد، قرن هاست که مردم را با جذابیت افسانه ای و جادویی خود مجذوب خود کرده است. در ادامه این مطلب درباره تاریخچه این میان وعده خوشمزه و پرطرفدار صحبت خواهیم کرد.

پاپ کورن در دنیای جدید

پاپ کورن جدایی ناپذیر از مراسم هندی آزتک در اوایل قرن شانزدهم بود. برناردینو دو ساهاگون می نویسد: “و همچنین تعدادی از زنان جوان با نذر رقص پاپ کورن رقصیدند. گلدسته های پاپ کورن آنها به ضخامت منگوله های ذرت بود. و آنها را روی سر (دختران) گذاشتند.” در سال 1519، کورتس زمانی که به مکزیک حمله کرد و با آزتک ها تماس گرفت، اولین نگاه خود به ذرت بو داده را دید. پاپ کورن غذای مهمی برای سرخپوستان آزتک بود که از ذرت بو داده به عنوان تزئینی برای روسری های تشریفاتی، گردنبند و زیورآلات روی مجسمه های خدایانشان از جمله Tlaloc، خدای باران و باروری استفاده می کردند.

در آمریکای جنوبی، دانه‌های ذرت بو داده در محل دفن‌های بیابان‌های ساحلی شمال شیلی به‌خوبی نگهداری می‌شدند که حتی با وجود 1000 سال قدمت، همچنان می‌پیدند.

تاریخچه پاپ کورن به عنوان صبحانه

اگرچه پاپ کورن به طور معمول امروزه به عنوان یک غذای میان وعده در نظر گرفته می شود، پاپ کورن زمانی یک غذای صبحانه محبوب بود. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم قبل از زمان خود و به احتمال زیاد الگویی برای غلات صبحانه در آینده بود، پاپ کورن درست مانند غلات امروزی خورده می شد.

مدت ها قبل از ظهور دانه ذرت، الا کلوگ از آسیاب پاپ کورن خود با شیر یا خامه لذت می برد. اگرچه او از خوردن میان وعده های بین وعده های غذایی خودداری می کرد، اما از دیگران خواست که در وعده های غذایی پاپ کورن بخورند زیرا پاپ کورن “یک غذای عالی” است. الا مانند شوهرش فهمید که ذرت بو داده یک غلات کامل است. جان هاروی کلوگ ذرت بو داده را به عنوان «به راحتی قابل هضم و در بالاترین درجه سالم بودن، نشان دادن کامل غلات و در نتیجه برتر از بسیاری از غذاهای صبحانه دناتوره شده که در بازار یافت می شود» ستود.

 طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

تاریخچه پاپ کورن در تعطیلات و جشن ها

پاپ کورن جوانان را مجذوب و خوشحال می کرد، بنابراین پاپ کورن در زمان تعطیلات – هالووین، شکرگزاری، عید پاک و به ویژه کریسمس به طور فزاینده ای محبوب شد. پاپ کورن به دلیل هزینه کمش برای تزیینات کریسمس، غذا و هدیه دادن ایده آل بود.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، توپ های پاپ کورن یکی از محبوب ترین شیرینی ها بود که اغلب به عنوان هدیه داده می شد. محبوبیت آنها باعث ایجاد صنعت گجت های ساخت توپ های پاپ کورن شد. خانواده‌های ویکتوریایی اغلب شومینه‌ها، درها و درخت‌های کریسمس را با زیورآلات تزئین شده از توپ‌های پاپ کورن تزئین می‌کردند. و در آغاز قرن، بیشتر کتاب‌های آشپزی حداقل یک دستور غذا را ارائه می‌کردند.

توپ های پاپ کورن یکی از محبوب ترین شیرینی ها بود که اغلب به عنوان هدیه داده می شد.

اوج گیری پاپ کورن

پاپ کورن از دهه 1890 تا زمان رکود بزرگ بسیار محبوب بود. فروشندگان خیابانی معمولاً جمعیت را دنبال می کردند و پاپرهای بخار یا گاز را در نمایشگاه ها، پارک ها و نمایشگاه ها هل می دادند.

در دوران رکود، پاپ کورن با قیمت 5 یا 10 سنت در هر کیسه یکی از معدود خانواده‌های بی‌حرمتی بود که می‌توانستند بخرند. در حالی که سایر مشاغل شکست خوردند، تجارت پاپ کورن رونق گرفت. یک بانکدار اوکلاهاما که وقتی بانکش شکست خورد، یک دستگاه پاپ کورن خرید و در یک فروشگاه کوچک در نزدیکی یک تئاتر تجارتی را راه اندازی کرد. پس از چند سال، کسب و کار پاپ کورن او به اندازه کافی پول به دست آورد تا بتواند سه مزرعه را که از دست داده بود، بازخرید کند.

 انواع دستگاه اسلایسر صنعتی

پاپ کورن و فیلم ها

برخلاف سایر شیرینی‌ها، فروش پاپ کورن در طول دوران رکود افزایش یافت. یکی از دلایل اصلی این افزایش، ورود پاپ کورن به سینماها و هزینه پایین آن برای مشتری و صاحب آن بود. یکی از صاحبان تئاتر در واقع قیمت بلیط های تئاتر خود را کاهش داد و یک دستگاه پاپ کورن اضافه کرد. او به زودی سودهای کلانی را دید.

«تصویر گفتگو» حضور سینماها را در اواخر دهه 1920 در ایالات متحده تقویت کرد. بسیاری از صاحبان تئاتر از فروش پاپ کورن در سالن‌هایشان خودداری کردند، زیرا احساس می‌کردند که خیلی نامرتب است. فروشندگان سخت کوش پاپرهای پاپ کورن راه اندازی می کنند یا فضای ویترین فروشگاهی را در کنار سالن های تئاتر اجاره می کنند و به مشتریانی که در مسیر ورود به تئاتر بودند پاپ کورن می فروختند. در نهایت صاحبان تئاتر شروع به نصب پاپرهای پاپ کورن در داخل سالن های خود کردند. کسانی که از فروش پاپ کورن امتناع می کردند، به سرعت از کار خارج شدند.

فروش پاپ کورن در تمام دوران رکود افزایش می یابد. دلیل اصلی این افزایش، ورود پاپ کورن به سینماها بود.

جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، شکر برای سربازان آمریکایی به خارج از کشور فرستاده شد، که به این معنی بود که شکر زیادی در ایالات متحده برای تولید آب نبات باقی نمانده بود. به لطف این وضعیت غیرعادی، آمریکایی ها سه برابر معمول پاپ کورن خوردند.

سقوط و دست انداز

پاپ کورن در اوایل دهه 1950، زمانی که تلویزیون محبوب شد، دچار رکود شد. حضور در سالن های سینما کاهش یافت و با آن مصرف پاپ کورن کاهش یافت. وقتی مردم شروع به خوردن پاپ کورن در خانه کردند، رابطه جدید بین تلویزیون و پاپ کورن منجر به افزایش محبوبیت شد.

 کالری کرانچی و تاثیر کرانچی در سلامتی

جمع بندی

پاپ کورن به عنوان  یک میان وعده سنتی، فواید سلامتی زیادی دارد که بسیاری از مردم از آن بی‌خبرند. این خوراکی تاریخچه طولانی در جشن ها؛ شادی ها، جنگ ها و … داشته است.

برچسب ها