طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

5 روش «خوشمزه» مزه دار کردن تخمه

5 روش «خوشمزه» مزه دار کردن تخمه

5 روش «خوشمزه» مزه دار کردن تخمه

تخمه آفتابگردان جایگزین سالمی برای سایر تنقلات است زیرا سرشار از ویتامین E، منیزیم و فسفر است. مواد مغذی موجود در دانه ها ممکن است به کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. اگر می خواهید تخمه آفتابگردان را به عنوان میان وعده تهیه کنید، می توانید آن را در خانه تفت داده و طعم دار کنید. هنگامی که دانه ها برشته شدند، می توان طعم دهنده ها را اضافه کنید تا مزه بگیرد. در ادامه این مطلب درباره روش مزه دار کردن تخمه صحبت خواهیم کرد.

انواع روش مزه دار کردن تخمه

روش اول

دانه ها را یک شب در نصف فنجان نمک به ازای هر دو لیتر آب خیس کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام دانه ها با مخلوط کردن اشباع شده اند. بعد از خیساندن یک شبه، بذرها را روی بشقاب بزرگ مسطح قابل مایکروویو بچینید. مایکروویو بالا یک دقیقه بشقاب را بردارید، دانه ها را هم بزنید و بریزید و یک دقیقه دیگر زمان پخت را تکرار کنید. آن را بردارید، هم بزنید و هر بار یک دقیقه تا پنج دقیقه یا تا زمانی که دانه ها ترد شوند، بپزید.

روش دوم

این روش مزه دار کردن تخمه را  با شستشوی دانه های آفتابگردان بدون پوست در زیر آب خنک در سینک شروع کنید تا هر گونه زباله و کثیفی از دانه ها پاک شود. دانه ها را در یک قابلمه بریزید. دو لیوان آب خنک و 1/4 فنجان نمک اضافه کنید. هم بزنید تا نمک حل شود. آب را روی اجاق گاز به جوش بیاورید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا دانه ها به مدت دو ساعت بجوشد.

 دستگاه بوجاری چیست

تخمه های آفتابگردان را با ریختن در آبکش از قابلمه خارج کنید. دانه ها را با آب خنک بشویید و سپس آنها را روی یک لایه حوله کاغذی پخش کنید. دانه های آفتابگردان را با دستمال کاغذی خشک کنید. فر خود را با دمای 300 درجه فارنهایت گرم کنید. دانه های آفتابگردان را در یک لایه روی یک ورقه پخت پخش کنید. دانه ها را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند. تخمه های آفتابگردان را بعد از 15 دقیقه هم بزنید تا نسوزند.

روش سوم

2  فنجان تخمه آفتابگردان گرم را در یک کیسه پلاستیکی در بسته بریزید. 1 قاشق چایخوری اضافه کنید. روغن زیتون یا کره ذوب شده و 2 قاشق غذاخوری. چاشنی دلخواه شما ادویه هایی که می توانید برای روش مزه دار کردن تخمه استفاده کنید شامل نمک، فلفل قرمز، سیر و چاشنی کباب خشک است.

کیسه پلاستیکی را ببندید و تکان دهید تا دانه ها با روغن و چاشنی آغشته شوند. تخمه آفتابگردان را روی حوله بریزید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود سپس بخورید و لذت ببرید.

روش چهارم

دو فنجان تخمه آفتابگردان را با سه قاشق غذاخوری عسل گرم، دو قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان و نصف قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. روی سینی فر پهن کنید و در فر 325 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا دانه ها طلایی رنگ شوند. مخلوط را اغلب از طریق پخت هم بزنید تا دانه ها نسوزند. این روش مزه دار کردن تخمه به شما دانه هایی مانند آبنبات تحویل می دهد.

روش پنجم

اگر تخمه آفتابگردانی دارید که پوست آن پوسته شده است، یک راه سریع، خوش طعم و آسان برای روش مزه دار کردن تخمه این است که دانه ها را با روغن آفتابگردان مخلوط کرده و در دمای 350 درجه به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. در حالی که از فر داغ هستند، دانه ها را کمی نمک بزنید. این برای یک میان وعده نمکی عالی است یا به مخلوط با شکلات اضافه می شود.

 تفاوت چربی اشباع شده و نشده  

روش مزه دار کردن تخمه با پوست

اگر می خواهید تخمه هایی به سبک ایرانی داشته باشید؛ مراحل زیر را دنبال کنید:

1 فنجان تخمه آفتابگردان را در یک کاسه بریزید. به اندازه ای آب بریزید که روی دانه ها را بپوشاند. تخمه های آفتابگردان مقداری از آب را جذب می کنند که از خشک شدن بیش از حد آنها در هنگام برشته شدن جلوگیری می کند.

1/3 تا 1/2 فنجان نمک اضافه کنید. هم بزنید تا با نمک مخلوط شود. بگذارید تخمه های آفتابگردان یک شب در آب نمک خیس بخورد. این کار کمک می کند تا دانه های آفتابگردان را با طعمی شور ببخشید.

از طرف دیگر، اگر عجله دارید، می توانید تخمه آفتابگردان و آب نمک را در قابلمه بریزید و بگذارید یک ساعت و نیم تا دو ساعت بجوشد.

اگر نمی خواهید تخمه آفتابگردان شما نمک زده شود، می توانید این مرحله را به کلی نادیده بگیرید.

دانه ها را آبکش کنید. آب نمک را بریزید و دانه ها را با مقداری حوله کاغذی خشک کنید.

فر را با دمای 300 درجه فارنهایت/150 درجه سانتی گراد گرم کنید. دانه های آفتابگردان را روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، در یک لایه پخش کنید. سعی کنید هیچ یک از دانه ها روی هم قرار نگیرند.

دانه ها را در فر قرار دهید تا برشته شوند. دانه ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه تفت دهید تا پوسته ها قهوه ای طلایی شوند. پوسته ها همچنین در حین کباب کردن، شکاف جزئی در وسط ایجاد می کنند. دانه ها را هر از گاهی هم بزنید تا مطمئن شوید که هر دو طرف به طور یکنواخت برشته شوند.

 ارزش غذایی سیب زمینی

دانه های آفتابگردان را می توان در حالی که هنوز داغ است با یک قاشق چای خوری کره مخلوط کرد و بلافاصله سرو کرد. از طرف دیگر، می‌توانید دانه‌ها را روی ورقه پخت بگذارید تا خنک شوند، سپس در ظرف دربسته نگهداری کنید

جمع بندی

مخلوطی از ادویه ها، می تواند طعم بسیار خوبی به تخمه ببخشد و آن را تبدیل به میان وعده ای خوشمزه و مغذی کند. در این مطلب به صورت کامل به بررسی روش مزه دار کردن تخمه پرداختیم.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.