طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

چگونه نشاسته سیب زمینی را بگیریم؟

چگونه نشاسته سیب زمینی را بگیریم؟

چگونه نشاسته سیب زمینی را بگیریم؟

نشاسته موجود در سیب زمینی به آنها بافت نرمی می دهد. اما محتوای کربوهیدرات سیب زمینی را افزایش می دهد. کاهش یا گرفتن نشاسته از سیب زمینی باعث کاهش محتوای کربوهیدرات آن می شود. و این روش زمانی مفید است که در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید. در واقع نشاسته سیب زمینی آن را در هنگام پخت نرم و ترد می کند. اما اگر می‌خواهید غذاهایی مانند چیپس و سیب‌زمینی سرخ کرده بخورید، می‌توانید نشاسته را کنار بگذارید.

در آب سرد خیس کنید

پوشش سفید چسبنده ای که هنگام پوست کندن سیب زمینی روی چاقو و دست شما ظاهر می شود در واقع نشاسته سیب زمینی است. شستن سریع سیب زمینی ها زیر آب سرد می تواند این نشاسته های سطحی را از بین ببرد. اما نشاسته بیشتری را می توان از یک سیب زمینی خرد شده حذف کرد. زیرا بیشتر سطح سیب زمینی بریده شده است. بعد از خوردن کامل سیب زمینی ها را چند ساعت در آب سرد خیس کنید. در این شرایط متوجه رسوبات نشاسته ای در ظرف کافه خواهید شد. حتی می توانید برای تاثیر بیشتر آب داخل ظرف را چندین بار عوض کنید.

سفید کردن سیب زمینی

راه دیگر برای حذف بیشتر نشاسته سیب زمینی، خیس کردن آن در آب داغ است. در این روش دانه های کوچک نشاسته آب را جذب کرده و متورم می شوند. برای این کار ابتدا آب را بجوشانید و سپس سیب زمینی ها را چند دقیقه در آب داغ بشویید. البته این زمان به اندازه تکه های سیب زمینی هم بستگی دارد. اما شما نمی توانید سیب زمینی را به مرحله پخت بیاورید. بعد از اینکه سیب زمینی ها را از آب در حال جوش خارج کردید، آنها را در آب سرد قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود و سپس با یک حوله خشک و تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید.

 کالری کرانچی و تاثیر کرانچی در سلامتی

محتوای نشاسته بر اساس نوع

سیب زمینی های غنی از نشاسته دارای بافت نرم تر و خشن تر هستند. که برای تهیه سیب زمینی پخته، سیب زمینی سرخ شده، چیپس و پوره سیب زمینی مناسب هستند. وجود نشاسته در تهیه سیب زمینی پخته یا سرخ شده در واقع مطلوب است. زیرا رطوبت کمتری دارند و می توانند مایعات را جذب کنند. این خاصیت همچنین باعث ایجاد بافت نرم برای سیب زمینی می شود، بنابراین حذف نشاسته برای تهیه سیب زمینی سرخ شده و چیپس ضروری است. انواع سیب زمینی نشاسته ای متوسط ​​شامل سیب زمینی زرد، سیب زمینی بنفش و سیب زمینی سفید است. حذف نشاسته هنگام استفاده از سیب زمینی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده و چیپس مفید است.

حذف یا حفظ نشاسته

اگر می خواهید مقدار نشاسته را در رژیم غذایی خود کاهش دهید، بلافاصله پس از خیس کردن سیب زمینی، نشاسته و آب را حذف کنید. اما اگر می خواهید نشاسته را حفظ کنید، سیب زمینی ها را بعد از خیساندن در آب داخل حوله بگذارید و تا حد امکان رطوبت را جذب کنید. سپس اجازه دهید نشاسته باقی مانده در آب بماند و در ته کاسه بنشیند. حالا می توانید نشاسته و سیب زمینی را قبل از پختن ترکیب کنید. نشاسته سیب زمینی محصولی است که از سیب زمینی به دست می آید. پس از خشک شدن، نشاسته به یک قوام پودری سبک از آرد تبدیل می شود. این ماده در بسیاری از دستورهای آشپزی استفاده می شود. برای تهیه این نشاسته باید سیب زمینی خام را له کرد تا نشاسته موجود در آن از سلول های تخریب شده جدا شود. سپس نشاسته را باید جدا کرده و در نهایت خشک کرد. این نشاسته پس از خشک شدن به رنگ سفید و پودری شبیه آرد است. این نشاسته بدون گلوتن است، بنابراین افرادی که دارای رژیم غذایی بدون گلوتن هستند می توانند آن را به جای آرد در دستور العمل ها استفاده کنند.

 طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

استفاده از نشاسته سیب زمینی

این نشاسته در بسیاری از دستورهای غذایی استفاده می شود و ماده ای پرمصرف است. علاوه بر پاشیدن خام روی غذا، برای موارد زیر نیز کاربرد دارد:

جایگزین بدون گلوتن برای آرد

همانطور که قبلا ذکر شد، نشاسته سیب زمینی بدون گلوتن است و می تواند به جای آرد در دستور العمل های بدون گلوتن استفاده شود. با این حال، هنگام استفاده از آن مراقب باشید زیرا استفاده بیش از حد باعث خشک شدن بافت مواد پخته می شود. بنابراین سعی کنید از آن در کنار سایر نشاسته ها استفاده کنید.

دستورالعمل های عمومی آشپزی که از این نشاسته استفاده می کنند:

نان سریع

نان

ترکیب آرد بدون گلوتن

غذا سرخ کردنی

ز این ماده می توان به عنوان پودر سوخاری برای سرخ کردن غذا استفاده کرد. غذاهایی مانند مرغ، ماهی یا سبزیجات را می توان قبل از سرخ کردن با این نشاسته پوشاند. پوشش این نشاسته در هنگام سرخ کردن ظاهری طلایی و ترد به غذا می دهد.

غلیظ کننده

از آنجایی که نشاسته سیب زمینی توانایی جذب آب را دارد، یکی از مصارف اصلی آن به عنوان غلیظ کننده است. اما باید توجه داشته باشید که گرما باعث تجزیه نشاسته می شود. بنابراین در این حالت نشاسته نمی تواند رطوبت را جذب کند و اثر غلیظ آن از بین می رود.بنابراین بهتر است آن را به آرامی گرم کنید و به تدریج به سس ها اضافه کنید.

روده کوچک نمی تواند نشاسته مقاوم را هضم کند و در نتیجه این ماده همان عملکرد فیبر را انجام می دهد. نشاسته های مقاوم از روده بزرگ عبور کرده و در آنجا تخمیر می شوند. در طی فرآیند تخمیر، این نشاسته ها باکتری های روده را تغذیه می کنند.

 انواع دستگاه اسلایسر صنعتی

عوارض نشاسته سیب زمینی

به طور کلی مصرف نشاسته سیب زمینی عوارض زیادی ایجاد نمی کند. از آنجایی که نشاسته های مقاوم، از جمله نشاسته سیب زمینی، عملکردی مشابه فیبر دارند، عوارض جانبی بسیار کمی دارند. اما مصرف زیاد این نشاسته عوارضی مانند گاز معده و نفخ ایجاد می کند.

نشاسته سیب زمینی اصلاح شده

بسیاری از نشاسته ها خواص لازم برای استفاده در دستورالعمل های غذایی را ندارند. بنابراین با تغییر کیفیت آنها نشاسته اصلاح شده تولید می شود. برای تهیه نوع اصلاح شده باید آنزیم ها یا مواد شیمیایی اضافه شود. این امکان را برای طیف وسیع تری از کاربردها مانند پایداری بیشتر پس از قرار گرفتن در معرض دماهای شدید مانند گرما یا یخ زدگی فراهم می کند. این نوع نشاسته به عنوان افزودنی در بسیاری از غذاها استفاده می شود. این ماده خواصی مشابه نوع معمولی دارد و برای غلیظ کردن، تثبیت و امولسیون کردن استفاده می شود.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.