طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

فرنچ فرایز یکی از محصولات سودآور و پر مصرف در حال حاضر است که دستگاه های تولید و فرآوری آن به صورت تمام اتوماتیک با بروزترین تکنولوژی دینا انجام می شود. در آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز میزان ضایعات سیب زمینی به حداقل رسیده و راندمان خط تولید در بالاترین حد خود قرار دارد. امروزه مردم هر روز بیشتر به فست ‌فودها علاقه پیدا می کنند. بدون در نظر گرفتن طعم دلچسب‌شان در مدت زمان کمی حاضر می ‌شوند. سیب زمینی سرخ کرده یا فرنچ فرایز یکی از انواع فست ‌فودهای محبوب به‌خصوص در میان کودکان می باشد که با انواع سس ‌هایی همچون سس کچاپ، سس فلفل، سس قارچ و غیره میل می گردد. سیب زمینی سرخ کرده به عنوان یکی از خوراکی های پر طرفدار به شمار می رود که به راحتی در دسترس می باشد. طراحان نام گستر مشاور و طراح دستگاه های خط تولید فرنچ فرایز است. مراحل آمادسازی این خوراکی آنقدر ساده می باشد که بهترین گزینه برای زمانی است که گرسنه می باشید.اما زیاد دیده شده افراد به دلیل کالری بالای این خوراکی از خوردن آن اجتناب می کنند. سیب زمینی نیمه آماده در صنعت فرنچ فرایز می گویند نوعی سیب زمینی یخ زده آماده طبخ می باشد.در حقیقت این نوع سیب زمینی‌ها تنها یکبار طبخ داده شده و بسته بندی می ‌شوند. از مصارف فرنچ فرایزها می توان به مصارف خانگی، هتل‌ها و یا مراکز دیگری همچون رستوران ‌ها، اماکن دولتی و غیره می توان اشاره کرد.در ادامه به توضیح خط تولید آن می پردازیم. 

بیشتر بخوانید : خط تولید چیپس

خط تولید فرنچ فرایز

فروش و واردات خط تولید فرنچ فرایز و انواع میان وعده های اکسترودری و اسنک های حجیم پنیری (کرانچی)در دهه 1950 یکی از غذاهای محبوب میان وعده آمریکایی بود. این میان وعده های پنیر ترد از آرد ذرت ، آب ، روغن و پوشش های طعم دار می باشند. مواد اولیه می تواند ذرت ، آرد برنج یا گندم و … باشد. محصول به شکل پفکی و حجیم و سرخ شده قابل تولید می باشد.

بیشتر بخوانید :  خط فراوری و تولید مغز تخمه و بادام زمینی

خط تولید کرانچی

کرانچی از محصولات پر طرفدار بسیار خوشمزه است که در حال حاضر شرکت های معدودی در ایران در اقدام به تولید آن می نمایند.کرانچی در دسته اسنک ها قرار می دهند که به اکسترودر مخصوص احتیاج دارد.پروسه خط تولید کرانچی به این صورت می باشد:
مواد اولیه کرانچی شامل آرد یا خرده ذرت می باشد که به داخل میکسر با مواد افزودنی مخلوط می باشد ، سپس به فیدر اکسترودر فرستاده می شود و پس از آن به داخل اکسترودر وارد می شود ومحصول بیرون آمده توسط کانوایر تسمه ای درون دستگاه شیفتر انتقال می یابد.در دستگاه شیفتر سایز های بسیار کوچک ازآن به وسیله الک جدا می گردد.اکنون در این مرحله سایز مناسب به داخل سرخ کن منتقل می شود. پس از سرخ کردن وارد تشت ویبره روغن گیر می شود و بعد از این مرحله توسط کانوایر تسمه ای به داخل دستگاه طعم زن رفته وطعم های مختلف را به خود می گیرد .در نهایت بسته بندی و به بازار ارائه می شود.

بیشتر بخوانید :  خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

خط تولید پاپ کورن

خط تولید پاپ کورن و پفیلا به عنوان یکی از خط های تولید می باشد که از محبوبیت بالایی برخودار می باشد.این خطوط بر پایه ذرت حجیم شده است. این خط تولید از تجهیزات مربوط به سورت و حجم دهنده به ذرت و بسته بندی آن در سایزها و ابعاد مختلف برخوردار می باشد.از مهمترین قسمت های مربوط به این خط تولید ، قسمت مربوط به دستگاه پاپینگ است.

مطلب پیشنهادی: خط تولید پاپ کورن

مواد لازم برای آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

• سیب زمینی بزرگ برای تهیه سیب زمینی فرنچ فرایز
• روغن سرخ کردنی گیاهی(زیتون،کانولا،آفتابگردان)
• شکر
• سیروپ ذرت یا کارامل
• دستمال جاذب چربی، دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه
• سینی بزرگ

بیشتر بخوانید :  خط تولید و فرآوری آلبالو

اولین قدم باید پوست سیب زمینی را بکنید و بشویید. در این مرحله سیب زمینی ‌ها را روی تخته کار قرار دهید و با یک چاقوی تیز آن را به صورت خلال‌ های بزرگ برش زنید. یک قابلمه مناسب را از آب پر کنید. شعله اجاق گاز را روشن کرده و قابلمه را روی قرار دهید تا آب جوش آید. اکنون سیب زمینی‌ های خلالی را توی آب جوش ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه بجوشد. سپس سیب زمینی را آبکش کنید. توی یک کاسه بزرگ یخ و آب سرد ریخته و سپس سیب زمینی ‌ها را داخل کاسه بریزید. پس از گذشت سی ثانیه سیب زمینی ‌ها را از آب سرد بیرون آورید و با یک حوله یا دستمال کاملاً خشک کنید. سیب زمینی‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و به مدت ۱ ساعت در فریز قرار دهید.

بیشتر بخوانید :  خط رستر آجیل


اکنون قابلمه یا ماهی‌تابه گود را تا نیمه پر از روغن سرخ کردنی نمایید و روی اجاق قرار دهید. اکنون صبر کنید تا روغن داغ شود. سیب زمینی‌ ها را از فریزر بیرون آورید و توی روغن داغ بریزید و بگذارید با شعله زیاد سرخ گردد. سیب زمینی‌های سرخ شده را در یک کاسه بریزید و نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و روی سیب زمینی‌ها بریزید و خوب زیر و رو کنید. اکنون سیب زمینی‌ های آماده را توی ظرف مناسب سرو بریزید و با سس قارچ نوش جان نمایید.

بیشتر بخوانید :  خط تولید بادام زمینی

طرز تهیه سس قارچ

ابتدا قارچ‌ ها را خوب شست و شو دهید و خرد نمایید. در این مرحله قارچ را توی یک ماهی‌تابه بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید تا آب قارچ کاملاً خشک گردد و بعد روغن بریزید. نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را روی قارچ بریزید و هم بزنید. اکنون خامه را بیافزایید و هم بزنید تا کاملاً باز شود. سپس شیر را توی ماهی‌تابه بریزید و همه مواد را خوب هم بزنید. اجازه دهید زمانی کوتاه بگذرد تا شیر با قارچ و خامه کمی به غلظت بگیرد. در مرحله آخر پنیر گودا ترکیب کنید و با قاشق هم بزنید تا پنیر کم کم آب شود. پس از ۱ دقیقه اجاق را خاموش نمایید. سس قارچ شما آماده شد. اکنون سس قارچ را با سیب زمینی فرنچ فرایز خود میل نمایید.

بیشتر بخوانید :  خط تولید کرانچی

برچسب ها