طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

فرنچ فرایز چیست؟

فرنچ فرایز چیست؟

فرنچ فرایز چیست؟

سیب زمینی سرخ کرده یا همان فرنچ فرایز، از آن مدل غذاهایی است که تا زمانی که تمام نشود؛ نمی توانید دست از خوردن بکشید. هیچ چیز کاملاً شبیه لبه های سرخ شده ترد و بوی سرخ کن، یا روشی که هر سرخ شده تعادل کامل نمک و چربی را پیدا می کند، وجود ندارد. در ادامه این مطلب درباره فرنچ فرایز و حقایق جالب درباره آن صحبت خواهیم کرد.

فرهنگ خوردن فرنچ فرایز در دنیا

در اولین نگاه به نظر می رسد سیب زمینی سرخ کرده غذایی آمریکایی باشد اما این غذا در تمام دنیا خورده می شود و چیزی بیش از یک غذای نمادین آمریکایی هستند. حتی در کشورهایی که نمی توانید مک دونالد پیدا کنید، احتمالا می توانید کمی سیب زمینی سرخ کرده بخورید. بریتانیایی‌ها چیپس‌هایشان را با نمک و سرکه مالت می‌خورند، کانادایی‌ها چیپس‌هایشان را آغشته به سس مایونز می‌خورند و بلژیکی‌ها سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را آغشته به مایونز می‌خورند.

در آمریکا، شما به سیب زمینی سرخ کرده به عنوان «فرنچ سیب زمینی سرخ کرده» یا به سادگی «سیب زمینی سرخ کرده» می گویید. اما اگر در خارج از کشور بشقاب می خواهید، ممکن است مجبور شوید از نام دیگری استفاده کنید. در انگلستان به آنها «چیپس» و در فرانسه «فریت» می گویند.

منشا فرنچ فرایز چیست؟

سیب زمینی سرخ کرده داستان منشا کاملاً پیچیده ای دارد. فرانسوی‌ها، اسپانیایی‌ها و بلژیکی‌ها همگی ادعا می‌کنند که آنها را اختراع کرده‌اند – و هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند داستان چه کسی حقیقت دارد. کسانی که معتقدند منشا آنها فرانسه است، می گویند که اولین بار در سال 1789 توسط دستفروشان خیابانی در پل پونت نوف در پاریس فروخته شد. کسانی که معتقدند سیب زمینی سرخ شده بلژیکی است، می گویند که آنها را “فرانسوی” می نامند، زیرا غذا و فرهنگ بلژیکی اغلب توسط فرانسوی ها به دلیل نزدیکی آنها تصاحب می شد. و کسانی که معتقدند سیب زمینی برای اولین بار در اسپانیا سرخ شده است به این واقعیت اشاره می کنند که اسپانیایی ها اولین کسانی بودند که سیب زمینی را از دنیای جدید به آن سوی اقیانوس اطلس رساندند.

 ادویه های مخصوص پاپ کورن

بیشتر فروش فرنچ فرایز در کجاست؟

در اینجا چیزی است که ممکن است در مورد معروف ترین زنجیره جهان ندانید: مک دونالد از نظر سیب زمینی سرخ کرده از همه شرکت های دیگر در جهان می فروشد. تقریباً 7 درصد از سیب‌زمینی‌های کشت‌شده در ایالات متحده به همین سرنوشت دچار می‌شوند: آنها تبدیل به سیب‌زمینی سرخ‌کرده مک‌دونالد می‌شوند. شاید سیب‌زمینی‌های مک‌دونالد واقعاً اعتیادآور باشد، زیرا مردم از آن سیر نمی‌شوند. زنجیره ای فست فود بیش از یک سوم کل سیب زمینی سرخ کرده مصرف شده در ایالات متحده را با استفاده از دستور پخت معروف خود که (به دلایلی) حدود 20 ماده تشکیل دهنده دارد، به فروش می رساند. یک آمریکایی به طور متوسط ​​تقریباً 30 پوند سیب زمینی سرخ کرده در سال می خورد.

موزه فرنچ فرایز چیست؟

اینکه بلژیکی ها واقعا سیب زمینی سرخ کرده را اختراع کرده اند یا نه جای بحث دارد، اما با این وجود، آنها مطمئناً به تاریخچه مربوط به سرخ کردن خود افتخار می کنند. یک موزه کامل در بروژ، بلژیک وجود دارد که به سیب زمینی سرخ کرده اختصاص داده شده است. این موزه Frietmuseum نام دارد و دارای دو داستان از تاریخ طلایی و ترد است. بازدیدکنندگان می توانند با تاریخچه غنی سیب زمینی آشنا شوند، سیب زمینی های سرخ شده قدیمی را امتحان کنند و راز درست کردن یک دسته کامل از سیب زمینی سرخ شده را در خانه بیاموزند.

مضرات فرنچ فرایز چیست؟

مصرف بیش از اندازه هر غذایی می تواند مضر باشد. اما برخی از افراد ولع کنترل ناپذیری نسبت به فرنچ فرایز دارند. کمبود کلسیم با افزایش میل به چیپس و غذاهای پر سدیم مانند سیب زمینی سرخ کرده مرتبط است. خوردن غذاهای سرشار از نمک می تواند به طور موقت مغز را فریب دهد تا باور کند کلسیم کافی در بدن وجود دارد. بنابراین، به جای دستیابی به غذاهای پر نمک، به این موضوع رسیدگی کنید و به جای آن از غذاهای غنی از کلسیم مانند بادام، ماست، کنجد، شیر استفاده کنید.

 طرز تهیه پودر ماهی

غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده در دسته «غذاهای بیش از حد خوش طعم» قرار می گیرند، که مرکز پاداش مغز را تحریک می کند و باعث ترشح «مواد شیمیایی حس خوب» مانند دوپامین می شود که می تواند افراد را در حالت دائمی ولع نگه دارد و باعث ایجاد آنها شود. به آنها معتاد شده است. این غذاها “بیش از طعم” نامیده می شوند و دارای موادی مانند قند، سدیم، چربی ناسالم و مواد مصنوعی خاصی هستند که طعم آنها را تقویت می کند و مغز را فریب می دهد تا انتقال دهنده های عصبی دوپامین را آزاد کند، به طوری که شما می خواهید از چنین مواد غذایی بیشتری استفاده کنید تا در واقع “احساس کنید”. خوب است.»

برای سرخ کردن سیب زمینی سرخ کرده، روغن باید در دمای بالا حرارت داده شود، جایی که ساختار شیمیایی روغن تغییر می کند و آن را برای مصرف بسیار ناسالم می کند، و البته باعث افزایش التهاب در بدن می شود. همانطور که همه ما می دانیم التهاب می تواند باعث بسیاری از بیماری های تهدید کننده زندگی از جمله چاقی شود.

وجود چربی ترانس در سیب زمینی سرخ کرده تجاری موجود می تواند باعث افزایش وزن، به ویژه چربی شکم شود. ترانسفات به طور مصنوعی از روغن های گیاهی با فرآیندی به نام هیدروژناسیون ساخته می شود که در آن مولکول های هیدروژن به روغن اضافه می شود. ترانس چربی برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند، به خصوص چربی شکم کاملاً بدون چربی است زیرا مطالعات نشان داده اند که چربی ترانس در واقع می تواند چربی را از سایر نواحی بدن به ناحیه شکم منتقل کند!

 ادویه مخصوص بادام زمینی

جمع بندی

از بین همه روش‌های مختلف برای خوردن سیب‌زمینی، سیب زمینی سرخ‌کرده یا همان فرنچ فرایز ممکن است بهترین باشد. فرنچ فرایز در هر کشوری به نام مخصوصی شناخته می شود و روش های خوردن آن متفاوت است. همچنین این غذای خوشمزه مضراتی برای بدن دارد بنابرین باید در مصرف آن محتاط بود.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.