طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

طرز تهیه چیپس بدون روغن

طرز تهیه چیپس بدون روغن

طرز تهیه چیپس بدون روغن

چیپس و سیب زمینی سرخ کرده از محبوب ترین میان وعده هایی هستند که توجه همه گروه های سنی را به خود جلب کرده اند. اما با توجه به اینکه در مقدار زیادی روغن سرخ می شود کالری زیادی دارد و مصرف زیاد آن باعث چاقی می شود. مخصوصاً اگر سیب زمینی سرخ شده یا چیپس خانگی نباشد، بلکه از روغن بی کیفیتی که چندین بار استفاده شده باشد تهیه شده باشد، ضرر حاصله بسیار افزایش می یابد. از این رو افراد به دنبال طرز تهیه چیپس بدون روغن هستند .

چیپس، این خوراکی که همه ما به خاطر طعم شور و خوشمزه اش دوستش داریم و دوست داریم هر روز از آن در میان وعده هایمان استفاده کنیم، اما حتما شنیده اید که این غذا با وجود ظاهر جذابش می تواند آسیب های زیادی به سلامتی وارد کند. قبلا فقط یک نوع چیپس ساده و شور تولید می شد اما امروزه دنیای چیپس رنگارنگ تر شده و انواع چیپس از چیپس سرکه گرفته تا چیپس جعفری و پیاز، چیپس گوجه فرنگی، چیپس فلفلی و غیره وارد بازار شده است .

در تابستان 1853، مردی ثروتمند به نام کورنلیوس واندربیلت که صاحب یک قایق بخار بود، به رستوران دریاچه ماه در ساراتوگا اسپرینگ نیویورک رفت. غذا سفارش می دهد و منتظر می ماند تا بیاورند. جورج کرام، سرآشپز آفریقایی-آمریکایی این رستوران، غذاهایی را برای سفارش آماده می کند. سپس غذا را برای مشتری می فرستد، اما واندربیلت مدام از آن شکایت می کند: یک بار می گوید سیب زمینی ها خیلی غلیظ هستند، بار دیگر ترد نیستند، یک بار شکایت می کند که خیلی شور هستند. سرآشپز کروم که به نظر نمی رسد خیلی انتقادی باشد، عصبانی می شود و در نهایت از سر ناامیدی، سیب زمینی ها را خیلی نازک برش می دهد و در روغن سرخ می کند تا شکننده و قهوه ای شوند. او این کار را برای توهین به واندربیلت و ابراز خشم خود انجام داد. بله، اما Vanderbilt طعم منحصر به فرد آنها را دوست دارد. هریت مون که صاحب رستوران بود نیز از این موقعیت استفاده کرد و دستور داد سیب زمینی سرخ شده ترد به سبک سرآشپز کرام به منوی رستوران اضافه شود و در یک غذای مخصوص سرو شود. مدتی بعد، سرآشپز کرام رستورانی را در همان حوالی باز می کند و شروع به درست کردن سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سیب زمینی می کند که میلیونر هایی مانند واندربیلت ساعت ها در صف می مانند تا آن ها را تهیه کنند

 اکسترودر چیست

 مضرات چیپس سیب زمینی

وقتی صحبت از یک میان وعده خوشمزه می شود، همه ما به یک بسته چیپس سیب زمینی ترد، شور و چرب فکر می کنیم، اما معمولاً به این فکر نمی کنیم که با خوردن چیپس در بدن چه اتفاقی می افتد و این غذا چه ضرری برای سلامتی دارد.

ما را چاق می کند

چیپس سرشار از نمک است که باعث می شود اشتهای بیشتری داشته باشیم و در طول روز بیشتر غذاهای چرب بخوریم. هر چه چیپس شورتر باشد بدتر است. اگر عادت کنیم همیشه چیپس بخوریم، حتما متوجه اضافه وزنمان می شویم.

ما همیشه می خواهیم بیشتر بخوریم

خیلی از ما اتفاقاً هنگام تماشای فیلم چیپس می خوریم و در چند لحظه می بینیم که چیزی جز خرده ها در بشقاب نمانده است. چیپس ها خیلی زودتر از آنچه فکر می کنیم تمام می شوند. دانشمندان می گویند که صدای تند خوردن چیپس ترد به ما احساس خوبی می دهد و ما را تا زمانی که تمام چیپس ها از بین برود در خوردن نگه می دارد. حال اگر هنگام غذا خوردن با هدست موسیقی گوش کنیم و صدای چیپس خوردن را نشنویم اشتهایمان کم می شود.

کالری زیادی دارد

اگر به برچسب ظرف حاوی چیپس نگاه کنید، متوجه میشوید که کالری، چربی و نمک زیادی در آن وجود دارد و مواد مفید بسیار کمتری در آن وجود دارد، بنابراین در هنگام خوردن چیپس فقط کالری و مواد مضر مصرف می شود. وارد بدن ما می شود که فایده ای ندارد.جالب اینجاست که وقتی غذاهایی می خوریم که ارزش غذایی چندانی ندارند، دوست داریم بیشتر به خوردن ادامه دهیم زیرا زودتر گرسنه می شویم که اصلا خوب نیست.

 روش مزه دار کردن تخمه

فشار خون را بالا می برد

خوردن نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می شود و از آنجایی که چیپس سیب زمینی نیز نمک زیادی دارد، عادت به خوردن آن باعث می شود در آینده دچار فشار خون بالا شویم که برای سلامت قلب مضر است.

خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

دانشمندان دریافته اند که نشاسته سیب زمینی حاوی ماده ای به نام آکریل آمید است. هنگامی که غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی سرخ شده، پخته یا پخته می شوند، آکریل آمید تشکیل می شود که با سرطان مرتبط است. بنابراین کسانی که چیپس زیاد می خورند ممکن است بیشتر از دیگران به سرطان مبتلا شوند، بدیهی است که ارزشش را ندارد.

طرز تهیه چیپس بدون روغن

  • سیب زمینی ها را پوست بگیرید و روی رنده سیب زمینی خرد کنید و در ظرفی حاوی آب و یخ به مدت 1 ساعت بگذارید.
  • در ظرف دیگری مقدار کمی روغن بریزید و نمک و هر چاشنی دیگری که دوست دارید مانند فلفل، پودر سیر، پودر جعفری و پیاز را اضافه کنید.
  • یک ورقه پخت مایکروویو را کمی چرب کنید، سیب زمینی ها را روی آن قرار دهید و کمی مخلوط روغن و نمک بمالید.
  • ورقه پخت را به مدت 5-6 دقیقه در مایکروویو با دمای 100 درجه قرار دهید. مقدار زیادی چیپس ترد بدون روغن زیاد و تلاش زیاد برای سرخ کردن آنها بدست خواهید آورد.
برچسب ها