طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

انواع اسنک و مضرات آنها

انواع اسنک و مضرات آنها

انواع اسنک و مضرات آنها

هر نوع غذای آماده ای که نیاز به آماده سازی زمان بر نداشته باشد را می توان میان وعده نامید. در طول تاریخ، مردم بین وعده‌های غذایی خود، مقدار کمی میوه و سبزیجات یا آجیل می‌خوردند تا انرژی خود را دوباره پر کنند و گرسنگی خود را برطرف کنند. با ظهور تنقلات فرآوری شده و بسته بندی شده در قرن نوزدهم، اوضاع به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تنقلات امروزه به دلیل طعم دلپذیر و راحتی که دارند به بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه تبدیل شده اند. همچنین سرعت سریع زندگی مردم را وادار کرده است که به دنبال جایگزینی برای وعده های غذایی معمولی باشند. بنابراین، آنها به میان‌وعده‌ها به‌عنوان یک گزینه رژیم غذایی به‌راحتی در دسترس و قابل قبول اجتماعی روی آوردند که می‌تواند جایگزین صبحانه، ناهار یا شام معمولی شود. اما انواع اسنک و مضرات آنها نیز قابل توجه است. به ویژه اگر صنعتی و بازاری باشد. در ادامه این مطلب درباره انواع اسنک و مضرات آنها صحبت خواهیم کرد.

بررسی انواع اسنک و مضرات آنها

اگر بخواهیم درباره انواع اسنک و مضرات آنها صحبت کنیم؛ باید بگوییم مردم اسنک ها را بر اساس تکنیک های فرآوری مواد غذایی که در تولید آن به کار می روند، دسته بندی می کنند. نسل اول شامل محصولات ساخته شده از بادام زمینی، آجیل، یا تنقلات میوه خشک است. با این حال، بیشتر تنقلات خوش طعم، مانند چیپس ذرت، محصولات ذرت پف کرده، توپ ها و فرهای ساخته شده از مواد اکسترود شده، در نسل دوم محصولات اسنک قرار می گیرند. محصولات نسل دوم به عنوان میان وعده های پر فیبر، پروتئین بالا و کم کالری شناخته می شوند. اسنک نسل سوم به تنقلات سرخ شده و طعم‌دار تولید شده از گلوله‌های اکسترود شده اشاره دارد. دسته بندی دقیق تر به شرح زیر می باشد:

 طرز آماده سازی سیب زمینی فرنچ فرایز

·         تنقلات نمکی

بیش از نیمی از کل فروش تنقلات مربوط به تنقلات شور است که آنها را به بخش بزرگی از رژیم غذایی مصرف کننده امروزی تبدیل می کند. آنچه باعث رشد تنقلات شور در بازار می شود، عمدتاً روند طعم و فاکتورهای راحتی است. تنقلات با طعم کامل و شدید همچنان روند قابل توجهی در بازار تنقلات شور باقی می‌ماند، و همچنین راحتی که بر شکل و بسته‌بندی اسنک‌های فرآوری‌شده شور تأثیر می‌گذارد.

انواع اسنک و مضرات آنها در دسته بندی فرآورده های نمکی از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • چوب شور
  • بادام زمینی شور.
  • چیپس سیب زمینی.
  • ذرت بو داده.
  • تریل میکس ترکیبی از انواع مختلف مغزها (به ویژه آنهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند)، بادام هندی، بادام، گردو، میوه خشک و غیره است.
  • مخلوط هندی یک غذای میان‌وعده هندی جنوبی است که در ایالات متحده بسیار مهم است. آنها معمولاً از سبوس نمکی، آرد گندم کامل، آرد برنج، دانه‌های زردآلو و کنجد و میوه‌های خشک تشکیل می‌شوند.

تنقلات شیرین

تنقلات شیرین به چهار دسته تقسیم می شوند: آب نبات سخت، شکلات، محصولات پخته شده و شیرینی های یخ زده. با این حال، اولین میان وعده شیرین موفق تجاری که در بازار آمریکا ظاهر شد، در هیچ یک از اینها قرار نداشت. یعنی «جک کراکر» یک خوراکی شیرین بود که از بادام زمینی و ذرت بو داده همراه با ملاس درست می شد.

مضرات اسنک

اکنون که به بررسی انواع اسنک پرداختیم؛ بهتر است مضرات آن را بررسی کنیم.

مصرف منظم تنقلات فوق‌العاده فرآوری‌شده حاوی نمک، شکر و چربی اضافه شده اما دارای مواد مغذی کم و کالری بالا می‌تواند تمایل به این نوع غذاها را افزایش دهد و منجر به تغییر در رفتارهای غذایی و کیفیت رژیم غذایی شود (به عنوان مثال، مصرف بیشتر تنقلات خوش طعم همراه با کاهش مصرف غذاهای سالم).

 دستگاه بسته بندی توزین دار چیست ؟

1.      بهداشت دهان و دندان

دهان و دندان ها به عنوان دروازه ورود به سیستم گوارش، بخش جدایی ناپذیر سلامتی باقی می مانند. جی. اندرسون، متخصص تغذیه دانشگاه ایالتی کلرادو، گزارش می دهد که قندی که از خوردن تنقلات شیرین در دهان شما باقی می ماند، به خصوص زمانی که نمی توانید بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید، زمینه رشد باکتری ها را فراهم می کند که منجر به پوسیدگی دندان می شود.

2.      مشکلات قند خون

خوردن تنقلات شیرین زمانی که گرسنه هستید، قند خون شما را بی ثبات می کند و باعث بالا رفتن قند و متعاقب آن سقوط می شود، چه دیابتی داشته باشید و چه نباشید. مصرف بیش از حد تنقلات شیرین، که شامل نوشیدنی‌های شیرین می‌شود، ممکن است منجر به شروع هیپوگلیسمی شود که معمولاً به عنوان قند خون پایین یا هیپرگلیسمی شناخته می‌شود که به آن قند خون بالا نیز گفته می‌شود. مشکلات طولانی مدت قند خون می تواند پیامدهای خطرناکی برای سلامت فعلی و آینده شما داشته باشد که از اختلالات گردش خون گرفته تا سکته مغزی را شامل می شود.

3.      کنترل وزن و سایر شرایط نامطلوب سلامتی

علاوه بر محتوای قند نامطلوب، محتوای چربی اشباع شده و سدیم زیاد در بسیاری از خوراکی‌ها کنترل وزن را دشوار می‌کند، به خصوص اگر عادت دارید هر روز یا چند بار در طول روز میان‌وعده بخورید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که بین 15 تا 30 درصد از بزرگسالان آمریکایی با چاقی دست و پنجه نرم می کنند، وضعیتی که ناشی از پرخوری غذاهای چرب، نمکی و قندی است که شامل میان وعده ها نیز می شود.

 میزان سرمایه راه اندازی خط تولید چیپس

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع اسنک و مضرات آنها پرداختیم. تنقلات را به طور کلی حذف نکنید، حتی اگر به دلیل کنترل وزن یا سایر دلایل سلامتی مجبور به کاهش کالری هستید. خوردن غذاهای مناسب در بین وعده های غذایی شما را پرانرژی نگه می دارد و مواد مغذی ارزشمندی مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. در عوض، با اضافه کردن تنقلات سالم مانند گرانولا سبوس دار، آجیل، میوه های خشک و تازه، سبزیجات خام، پنیر کم چرب و فنجان های ماست به اندازه میان وعده، به لیست خرید خود برنامه ریزی کنید.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.