طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

ما شما را به جدیدترین فناوری پردازش مواد غذایی حرارتی مجهز می‌کنیم تا بتوانید خواسته‌های مشتریان خود را به طور کامل و پیوسته برآورده کنید.

ایمنی مواد غذایی را در اولویت قرار دهید

بالاترین کیفیت کنترل را با سرویس بهداشتی داخلی و طراحی هوشمند مطابق با استانداردهای جهانی حفظ کنید.

عملکرد بی نظیر

سیستم های سرخ کردنی ما که توسط بزرگترین برندهای مواد غذایی جهان ترجیح داده می شوند، عملکرد و کیفیت انقلابی را ارائه می دهند.

پربازده

از کنترل و انعطاف پذیری برای پختن هر دستور غذا با بالاترین محصول و بیشترین ظرفیت استفاده کنید.

آجیل ها و تخمه ها یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین تنقلات به شمار می روند. این مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا به روش های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شوند. سرخ کردن آجیل ها یکی از روش های مرسوم در کارخانجات گوناگون است. خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی در بسیاری از کارخانه ها وجود دارد و موجب درآمد زایی فراوانی می شود. به جهت پرطرفدار بودن خط تولیدی تخمه و بادام زمینی سرخ شده قصد داریم در مطلب امروز در مورد این موضوع صحبت کنیم.

راه اندازی خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

چنانچه گفتیم خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی یک روش درآمد زایی مرسوم در کارخانجات کشور است. با راه اندازی خط تولید بادام زمینی سرخ شده می توان رونق خوبی به تولیدات کارخانه داد. مدیران کارخانجات می توانند جهت راه اندازی خط تولید این محصولات با کارشناسان و متخصصان این حرفه مشورت کرده و نظرات آنها را جویا شوند. جهت سرخ کردن آجیل ها و مغزهای خوراکی به روش صنعتی مراحل مختلفی را باید طی کرد که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.

مراحل فرآوری تخمه و بادام زمینی

جهت فرآوری و سرخ کردن بادام زمینی و انواع تخمه باید مراحل مختلفی را به صورت پی در پی طی کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
• در ابتدای کار آجیل ها را داخل محفظه ای به نام هاپر (Hopper) می ریزند.
• در مرحله بعدی نوار نقاله با توجه به نوع آجیل و نحوه فرآوری، آنها را به سوی دستگاه های رستر (Roaster) یا فرایر (Fryer) هدایت می کند. دستگاه رستر برای تفت دادن مغزها و دستگاه فرایر نیز جهت سرخ کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرند.
• در مرحله سوم از فرایند آماده سازی و رستر آجیل ها، ادویه ها و طعم دهنده های گوناگون و همچنین مواد نگهدارنده را به دانه های آجیل اضافه می کنند. البته افزودن این مواد با توجه به فرآوری سرخ کردن یا تفت دادن مقداری متفاوت است. در روش سرخ کردن آجیل دانه های آجیل را پس از خروج از فرایر خنک می کنند و سپس از دستگاه ادویه زنی عبور می دهند و در انتها نیز آجیل ها را به ادویه پودری آغشته می کنند.
اما آجیل هایی که تفت داده می شوند را پس از خروج از رستر طعم دار می کنند. پس از طعم دار شدن دانه ها مجددا آنها را درون یک رستر دیگر با دمایی پایین تر می ریزند. به این ترتیب آجیل ها دوباره تفت داده می شوند.
• در انتهای کار آجیل ها و تخمه ها را در بسته های گوناگون و سایزهای متفاوت بسته بندی می شوند.

مطلب پیشنهادی: خط تولید فرنچ فرایز

روش های خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

جهت فرآوری انواع دانه های آجیلی، خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی نیز در کارخانجات مختلف راه اندازی می شود. اما همه آجیل ها و تخمه ها را به روش سرخ کردن فرآوری و تولید نمی شوند و روش های دیگری نیز برای این امر وجود دارد که در این بخش مشاورین طراحان نام گستر به آن می پردازند.
• روش سرخ کردن یا فرایر یکی از روش های خوب جهت فرآوری آجیل های گوناگون است. برخی از آجیل هایی که بافت نرمی دارند یا پوست آنها نرم است را به این طریق فرآوری می کنند. برخی از دانه های آجیلی که به این روش آماده می شوند عبارتند از: انواع مغز تخمه، بادام زمینی پوست قرمز، بادام زمینی بدون پوست یا بلنچ شده، مغز پسته و فندق.

بیشتر بخوانید : خط تولید پاپ کورن
• روش دیگری که جهت فرآوری دانه های آجیلی مورد استفاده قرار می گیرد، روش تفت دادن یا رستر است. بادام پوست کاغذی یا بادام منقا، پسته، فندق و انواع تخمه ها را به روش فرایر فرآوری می کنند.

مطلب پیشنهادی: خط تولید چیپس

مشاوره خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی یکی از خطوط مواد غذایی پردرآمد است. در این خصوص بسیاری از کارخانجات و شرکت های تولید مواد غذایی در صدد راه اندازی خط تولید تخمه و بادام زمینی سرخ کرده هستند. مدیران این کارخانجات می توانند جهت راه اندازی خط تولیدی مورد نظر از مشاوران مجرب کمک بگیرند. مشورت با افراد با تجربه و موفق در این خصوص می تواند کمک بزرگی به پیشرفت محصولات کارخانجات گوناگون شود.

بیشتر بخوانید :  خط تولید کرانچی
برخی از سایت های معتبر مشاوره با گروه مشاورین ماهر خود در این زمینه فعالیت دارند. چنانچه شما هم نیاز به کسب اطلاعات درباره خط تولید تخمه و بادام زمینی سرخ کرده دارید می توانید به این سایت های معتبر مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت کنید.

روش های مختلفی جهت خط تولید و فرآوری آلبالو و دانه های آجیلی و تخمه ها وجود دارد که یکی از آنها خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی است. در این روش برخی از دانه های آجیلی مانند: بادام زمینی پوست قرمز، انواع مغزهای تخمه، مغزهای پسته و فندق درون دستگاه های فرایر سرخ می شوند. پس از خنک شدن دانه ها نوبت به مرحله طعم دار کردن آنها می رسد. اما برخی از دانه ها و تخمه ها مثل: فندق و پسته و انواع تخمه ها را نمی توان به روش سرخ کردن فرآوری کرد. این آجیل ها را به روش رستر یا تفت دادن فرآوری می کنند.

بیشتر بخوانید :  خط تولید و فرآوری آلبالو
مراحل سرخ کردن دانه های آجیلی نیز به این ترتیب است: ابتدا دانه ها در هاپر ریخته شده و سپس با نقاله به سمت فرایر هدایت می شوند. افزودن ادویه ها، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده در مرحله بعدی انجام می شود و پس از سرد شدن داخل بسته های گوناگون بسته بندی می شوند.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.