طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

معرفی بهترین ادویه مخصوص بادام زمینی

معرفی بهترین ادویه مخصوص بادام زمینی

معرفی بهترین ادویه مخصوص بادام زمینی

بادام زمینی یکی از خوراکی های محبوب  و دلپذیر است که امروزه در طعم های مختلفی می توان یافت و مزه نمود.ادویه مخصوص بادام زمینی باعث می شود تا تجربه خوردن میان وعده ای دلچسب را با  طعم های شیرین و تند خوشمزه داشته باشید. هر آنچه که برای عصرانه در خانه درست نمایید و چه تحت عنوان یک هدیه خانگی دریافت نمایید می توانید در زمان تماشای  فوتبال یا دورهمی های خانوادگی از خوردن آن لذت ببرید.این میان وعده چند مصرفه می باشد. در مسافرت ها، مهمانی ها و حتی به عنوان پیشکشی می توانید میل نمایید.فکر کنید بسته ی بادام زمینی اسپایسی را در بسته بندی نفیس به عنوان هدیه برای هر مناسبت تزئین شده همراه خود ببرید. می توانید همانند دیگر خوراکی ها این بسته را از فروشگاه ها تهیه نمایید.

دستور العمل بادام زمینی اسپایسی

برای تهیه بادام زمینی ابتدا باید دمای فر را تا حدود یکصد و پنجاه درجه سانتیگراد گرم قرار دهد تا داخل فر گرم شود. بادام زمینی و روغن را در یک کاسه ی متوسط با هم مخلوط نمایید. با یک قاشق چوبی هم بزنید  تا رویه ی هر آجیل روغنی گردد. در یک کاسه ی کوچک شکر، فلفل قرمز، سیر و زیره سیاه را هم بزنید و مخلوط نمایید. حال این ادویه ها را روی آجیل ها بپاشید و روی آجیل ها به خوبی پوشیده شود.

یک ورقه ی پخت (روغنی) پهن نموده و آجیل ها را روی آن بچینید. بین بیست تا بیست و پنج دقیقه زمان نیاز می باشد تا از قبل فر را اماده قرار دهید . هر چند دقیقه می بایست از دستگاه خارج نموده  و پشت و رو کنید.به این شکل یکنواخت حرارت می بینند. در پایان فرایند لازم است تا  رنگ بادام زمینی ها طلایی گردد، بعد از آن از فر در آورید و صبر کنید در دمای اتاق سرد شود.

 بلانچر چیست؟

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار

به طور کلی بادام زمینی از مغز های پر خاصیت و  محبوب به شمار می رود که طرفداران زیادی هم دارد. بادام زمینی را ضمن اینکه می توان به صورت خام مصرف کرد، می توان  آن را تفت داد. در حال حاضر بادام زمینی را در طعم های مختلف با روکش ها متفاوتی درست می کنند. بادام زمینی های روکش دار ضمن اینکه خوشمزه تر  هستند، در مقابل طرفداران بیشتری نیز دارند .در ادامه نمونه هایی از طرز تهیه بادام زمینی با طعم های مختلف را شرح می دهیم .

نحوه تهیه بادام زمینی روکش دار با روکش آرد نخودچی

در شروع تهیه  بادام زمینی روکش دار به همراه آرد نخودچی لازم است تا ابتدا مواد اولیه را تهیه نمایید. مواد زیر از مواد لازم برای طرز تهیه آن محسوب می شوند.

مواد لازم

  • نصف قاشق چای خوری آنغوری
  • بادام زمینی خام
  • ۱۰۰ الی ۱۲۰ گرم آرد نخودچی
  • پودر گشنیز نصف قاشق چای خوری
  • یک قاشق نمک
  • پودر انبه خشک یک و نیم قاشق چای خوری
  • یک فنجان یا نصف پیمانه آب
  • دانه زیره سیاه نصف قاشق چای خوری
  • نصف قاشق چای خوری زرد چوبه
  • جوش شیرین
  • یک و نیم الی ۲ قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز
  • ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری روغن تصفیه شده

طرز تهیه

آرد نخودچی، پودر چیلی، پودر گشنیز، پودر زیره سیاه، پودر انبه خشک، پودر زردچوبه، آنغوزه و نمک را به همراه ۱ قاشق غذا خوری از روغن تصفیه شده را برای تهیه بادام زمینی در  یک ظرف بزرگ ریخته و اجازه دهید تا مواد بدون حرکت استراحت کند. اکنون باید داخل اب بادام زمینی های خام را قرار داده  و  به مدت ۱ دقیقه درون آب بمانند. پس از ۱ دقیقه آن ها را از درون آب بیرون آورید و بادام زمینی ها به درون ظرف بریزید. اکنون به  ۶۰ میلی لیتر آب احتیاج دارید تا  مواد به بادام زمینی به خوبی بچسبد.

 اکسترودر چیست

روغن باقی مانده  را به مواد بیافزایید و مجددا تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. به مدت ۵ دقیقه ظرف را داخل ماکروفر قرار دهید. پس از گذشت ۵ دقیقه بادام زمینی ها را از هم جدا نمایید و دوباره در  ماکروفر قرار دهید. اکنون بعد از گذشت ۲ دقیقه ظرف را از ماکروفر خارج نمایید. بادام زمینی شما آماده است . در مرحله آخرمی توانید در صورت تمایل برای ترد شدن  بادام زمینی ها، به جای ۲ دقیقه، به اندازه ۱۰ دقیقه ظرف را درون ماکروفر قرار دهید. بهتر است برای سرو بادام زمینی اجازه دهید کمی سردتر شود تا خنک شود و حرارتشان کم شود.

نحوه پخت بادام زمینی با روکش پیاز جعفری

برای  تهیه بادام زمینی روکش دار با طعم پیاز جعفری به مواد همچون ۲ عدد تخم مرغ ،۲۵۰ گرم بادام زمینی نمکی، آرد ،بکینگ پودر ،روغن،پودر پیاز و پودر جعفری نیاز دارید.

برای تهیه می بایست ابتدا پس از تهیه مواد اولیه ، مواد را در داخل ظرف ریخته  به همراه بکینگ پودر ۲ الی ۳ بار الک نمایید و در ظرفی قرار دهید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها را با کمی نمک به خوبی ترکیب کنید. بادام زمینی ها را درون ظرفی بریزید و اندک اندک  آرد و بکینگ پودر الک شده و تخم مرغ های هم زده شده را  اضافه نمایید. در نهایت پس از آنکه  تمام سطح بادام زمینی ها به مواد آغشته شد، آن ها را درون یک تابه از روغن شناور و داغ بریزید. حرارت گاز باید کم باشد. بعد از گذشت زمان مواد روی بادام زمینی به اصطلاح می نشیند و می توانید نوش جان کنید.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.