طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

بررسی عملکرد دستگاه رستر آجیل

بررسی عملکرد دستگاه رستر آجیل

بررسی عملکرد دستگاه رستر آجیل

در بررسی عملکرد دستگاه خط رستر آجیل آمده است که، در خطوط فرآوری تک مرحله ای ابتدا محصول خام را طعم می زنند و سپس از رستر عبور می دهند، محصول خروجی از دستگاه طعم خامی دارد و از تردی و طعم مطلوب برخودار نمی باشد. دلیل اصلی آن رطوبت موجود در محصول خام و طعم زنی به صورت مایع است. دستگاه تولید تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی از دستگاه های پر کاربرد می باشد که در ابعاد و تناژهای مختلف طراحی و ارائه می شود. عملیات تولید تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی شامل مجموعه فرآیند خاصی است که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:
• دستگاه رستر به روش حرارت غیر مستقیم
• رستر به شیوه فرایر و غوطه وری در روغن

بیشتر بخوانید : خط تولید چیپس

در گذشته، مراحل فرآوری محصول با شیوه اول انجام می شد. در این روش رطوبت گیری اولیه و سطحی از محصول به وسیله سیستم حرارتی که از طریق کوره تامین می شود، انجام می شد.از ویژگی های این روش عدم تغییر در طعم محصول می باشد و تنها پس از طی فرآیند حرارت دهی با محلول آب نمک تغلیظ می شود. این روش کارکرد بیشتر در سطح محلی کاربردی می باشد. اگرچه در دوره عمر خود طرفداران زیادی داشت.با پیشرفت و افزایش جمعیت در مقابل تقاضای بیشتر ، دستگاه ها پیشرفته تر، تولید تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی به روش فرایز و غوطه وری در روغن به عنوان یکی از خطوط می باشد .این روش با اجرای فرآیند خاص خود که در طراحی آن در نظر گرفته شده منجر به آن می شود که محصول مورد نظر بعد از طی فرآیند پخت در روغن، طعم خاصی به خود می گیرد و کیفیت برتری به خود می گیرد.

بیشتر بخوانید : خط تولید فرنچ فرایز

نحوه عملکرد خط رستر آجیل

خط رستر آجیل یکی از خط های محبوب می باشد. مزایای این دستگاه، پخت خشکبار بدون هیچ گونه آسیب به آن است.در صورتی که دستگاه استاندارد ساخته نشده باشد ،این آسیب در قسمت حرارتی و حوضچه ی روغن رخ می دهد. شرکت های زیادی در زمینه تولید تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی اقدام به تولید دستگاه تفت، شورکن و غیره می نمایند.

بیشتر بخوانید :  خط فراوری و تولید مغز تخمه و بادام زمینی

خط تولید مغز تخمه و بادام زمینی

بادام زميني از ريشه مستقيم و اوليه برخوردار می باشد. تعداد زيادي گره روي ريشه قرار دارد که محلی برای تجمع باكتري‌هاي تثبيت كننده ازت هوا می باشد. بادام زمینی از ریشه‌ای عميق همراه با انشعابات جانبی می باشد. قسمت هوايي گياه شامل يك ساقة اصلي است كه شاخه ‌هاي زيادي از آن منشعب می گردد. از نظر اندازه بوته حداكثر تا 60 سانتيمتر رشد می کند. اين گياه از يك ساقه مركزي كركدار با انشعابات جانبي فراوان می باشد. طول ساقه آن بین اعداد 30 تا 80 سانتيمتر می باشد. برگ اين گياه مركب از چهار برگچه و گاهي پنج برگچه می باشد. بـه عبارت ديگر برگ‌ها مركب شامل دو زوج برگچه می باشد. بادام زمینی یکی از خوراکی های خوشمزه پرطرفدار است که به عنوان میان وعده ای مفید و پر فایده مصرف می شود. امروزه شرکت های زیادی اقدام به تولید و عرضه آن می کنند. خط تولید بادام زمینی یکی از خط های پرکار می باشد.

بیشتر بخوانید :  خط رستر آجیل

ویژگی های اقتصادی خشکبار

خشکبار ها از خوراکی های خوشمزه پر خاصیت است که طرفداران زیادی در همه سن دارند. این خوراکی خوشمزه میان وعده ای مفید برای کودکان و بزرگسالان می باشد .با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تقاضا یکی از فرصت های مناسب برای سرمایه گذاران جهت ورود به فعالیت های اقتصادی محسوب می شود. خشکبار از گستره ی وسیعی از محصولات مختلف برای تولید برخوردار است. خشکبار ازنظر فرایند تولیدی خود نیاز به رطوبت گیری اولیه دارد تا از طریق آن امکان تولید محصولات با کیفیتی را داشته باشد. تولیدات مربوط به زمینه مغزهای خشکبار را می توان با افزودن یک فرایند ساده در تولید انواع محصولات مختلف به ارزش افزوده چندین برابری تبدیل نمود.

بیشتر بخوانید :  خط تولید و فرآوری آلبالو
این خط از نظر عملکرد روغن را با مغز تخمه همراه می سازد. سرخ کردن در روغن در زمینه ی خشکبار پیچیدگی های خاص خود را دارد در زمان تولید و بسته بندی خشکبار به شیوه ی حرارت مستقیم فرایند های بسیار بیشتری را نشان می دهد. در دسته خشکبار ها تنها مغز تخمه به لحاظ نوع ساختار خود، نیاز به حرارت دهی بیشتری دارد تا بتواند در زمان درگیری با محصول، استحکاک خود را حفظ کند. از جهتی دیگر سرخ کن بادام زمینی حساسیت های خاص خود را دارد و به نسبت سایر خطوط و تجهیزات نیازمند تولید دستگاهی با ریزبینی هرچه تمام داشته باشد.تمامی فرایند های تولید و بسته بندی خشکبار به شکل تمام اتوماتیک و از جنس تمام استنلس استیل است و در تولید انواع محصولات مختلف قابلیت دارد.

بیشتر بخوانید : خط تولید پاپ کورن

نحوه فرآوری آلبالو خشک

آلبالو از خوشمزه ترین و محبوبترین میوه های فصل تابستان می باشد که به شکل تازه ، ترشی ، مربا ،لواشک و آلبالوی خشک استفاده می شود. آلبالوی خشک به عنوان یکی از تنقلات کاملا سالم و مفید است.خشک کردن آلبالو به وسیله کشاورزان به طور طبیعی صورت می گیرد. آلبالو خشک شده ای که از کشاورز خریداری می شود دارای ضایعات فراوان است که باید قبل از هر چیزی از آن جدا شود و سپس وارد خط فرآوری گردد. خط تولید و فرآوری آلبالو به گونه ای طراحی شده که مشکلات و ضایعات را جداسازی نماید. به علت آنکه آلبالوی خشک از خاک، سنگ، آشغال و چوب می باشد در ابتدای خط تولید سیستم غربال دو مرحله ای در نظر می گیرند تا ضایعات موجود در آلبالو خشک را بگیرد و از ورود آن به داخل خط تولید پیشگیری شود.ضمن اینکه وجود سیستم شستشوی آب گرم توسط بویلر بخار آلبالو ها را با شست و شو می دهد تا ضایعات و خاک به خوبی از آن ها جدا شود.

بیشتر بخوانید :  خط تولید کرانچی

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.