طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

فرآوری بادام زمینی چگونه انجام می شود؟

فرآوری بادام زمینی چگونه انجام می شود؟

فرآوری بادام زمینی چگونه انجام می شود؟

فرآوری بادام زمینی

طراحی و ساخت دستگاه خط فراوری و تولید مغز تخمه و بادام زمینی به گونه ای است که ابتدا رطوبت بادام زمینی گرفته می شود تا پس از طعم زنی محصول ترد و باکیفیت از دستگاه خارج شود. محصول به طور یکنواخت وارد دستگاه می شود و از دمپرهای خروج هوا و رطوبت استفاده شده که با خروج به موقع رطوبت بادام زمینی بهترین فرآوری بر روی محصول انجام شود. نیمه اول اردیبهشت وقت کاشت بادام زمینی می باشد که درست همزمان با احداث خزانه برنج صورت می گیرد که برداشت آن در ماه مهر انجام می شود.بادام زمینی گیاهی یکساله است که از ساقه‌ای راست که ارتفاع آن در حدود ۳۰ سانتی‌ متر می‌ باشد، برخوردار است. برگ‌های مرکب شامل دو زوج برگچه می باشد. گل‌های آن به رنگ زرد است که پس از تلقیح، دم گل خم شده و به سطح خاک می‌ رسد و به به مرور به تدریج در خاک فرورفته و میوه در داخل خاک تشکیل می گردد.

بیشتر بخوانید : خط تولید چیپس

با توجه به خاصیت های منحصر به فرد این محصول ، حال چه در زمینه کشاورزی یا صنایع دیگر ، نیازمند توجه خاص در حیطه تولید با ظرفیت بالای این محصول را دارد. از مواد مغذی با ترکیباتی مناسب همچون فیبر می باش که انرژی زایی بالایی برخوردار است. آب وهوای مرطوب مناسب ترین وضعیت برای رشد بادام زمینی می باشد اگر چه تولید این محصول برای شهرهای شمالی و جنوبی مناسب می باشد ولی در سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی هم با رعایت اصول می توانید این کاشت را انجام دهید. اين گياه از يك ساقه مركزي كركدار با انشعابات جانبي فراوان می باشد. طول ساقه این گیاه عددی ما بين 30 تا 80 سانتيمتر است. ساقه آن بستگي به نوع بذر، به دو گونه رونده و ايستا ديده می گردد.پس از جوانه ‌زدن به جز ساقه اصلي، دو ساقه فرعي نیز از محور لپه‌ها پديد مي ‌آيد.

بیشتر بخوانید : خط تولید فرنچ فرایز

رستر آجیل یا دستگاه خط تفت

یکی از روش های پرطرفدار برای تولید مواد غذایی خشک کردن مواد غذایی است که با استفاده از دستگاه هایی به نام دستگاه خشک کن یا رستر انجام می گیرد.از ویژگی های این روش کاهش و همچنین حذف میکرو ارگانیسم های محصول و افزایش طول عمر مواد غذایی، می باشد که منجر به آن شده یکی از روش های مناسب برای تولید و نگهداری محصولات جدید در صنعت غذا به حساب آید. خط رستر آجیل از خط های پر طرفدار تولید آجیل می باشد که در شرکت های تولید مواد غذایی پرکاربرد می باشد.


آجیل و خشکبار برای بالا بردن ماندگاری آن از دستگاه یا خط تفت (رستر) استفاده می کند. فرآیند رسترضمن افزایش ماندگاری محصول سهم زیادی در ترد شدن و خوشمزه شدن آجیل دارد که این شیوه از گذشته تاکنون کاربرد دارد. امروزه تفت دادن آجیل به دو روش سنتی و صنعتی صورت می گیرد که با توجه به نیاز روز افزون و تقاضای بالا برای این محصول به دلیل پایین بودن ظرفیت دستگاه های سنتی، خطوط تولید و فرآوری آجیل به شکل صنعتی بیشتر استفاده می شود. کاربرد خط رستر آجیل برای رست کردن آجیل ها می باشد.

بیشتر بخوانید : خط تولید پاپ کورن

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی از تولیدات طراحان نام گستر است. در خطوط تولید و فرآوری آجیل به شکل صنعتی به این صورت می باشد که محصول خام (تخمه ،پسته ،بادام و…..) در ابتدا به محلول آب و نمک (طعم دلخواه) آغشته می شود و دستگاه رستر برای تفت داده شدن انتقال داده می شود. پس از رست شدن، محصول خنک شده و به دستگاه بسته بندی انتقال می یابد. محصول تولید شده از این روش به علت آنکه در ابتدا رطوبت به طور کامل از محصول خارج نشده و طعم آن از رطوبت و خامی برخوردار می باشد. 

خط تولید و فرآوری مغز تخمه و بادام زمینی

خط رستر بادام زمینی تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی از خط های پر کار می باشد که در ابعاد و تناژهای مختلف تولید می شود.فرآیند تولید تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی از فرآیند خاصی تشکیل شده که به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود:
• تفت، شورکن و بودادن و سرخ کنی مغز تخمه آفتابگردان و بادام زمینی با شیوه حرارت غیر مستقیم
• به شیوه فرایر و غوطه ور کردن در روغن
روش اول در دسته روش های ابتدایی بود که در گذشته بسیار کاربردی بود. در این سیستم، رطوبت گیری اولیه و سطحی از محصول توسط سیستم حرارتی که از طریق کوره تامین می شود انجام می گرفت. در این روش، طعم محصول تغییر خاصی نمی کند و پس از طی فرآیند حرارت دهی با محلول آب نمک تغلیظ می شود. این شیوه ی کار بیشتر در سطح محلی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید :  خط تولید کرانچی

ویژگی های خط تولید و فرآوری مغز تخمه و بادام زمینی

• توانایی برشته کردن همه ی محصولات قابل برشته شدن همچون انواع پسته، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، فندق، تخمه آفتابگردان، تخمه هندوانه، تخمه کدو، انواع تخمه جات، سویا و غیره به طور تمام اتومات با فرآیندی پیوسته از ابتدا تا مرحله بسته بندی
• حذف کامل نمک
• یکنواختی در میزان برشته شدگی، رنگ محصول و میزان طعم زدن در تمام تناژکاری
• برخورداری از ساختاری محکم و اپراتوری ساده با عمکلرد هوشمند و برنامه پذیر
• استفاده از کنترلر PLC و مانیتور صفحه لمسی، ذخیره سازی اطلاعات، کنترل دقیق دما و سرعت
• فرآیندی پیوسته از ورودی تا بسته بندی بدون تماس دست
• خط تولید به طور کامل استیل است .
• موتور ها و سیستم پی ال سی در خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی تماما اصولی طراحی شده
• کنترل اکسترودر بر حسب یک سیستم کامپیوتری قابل برنامه ریزی می باشد .
• قابلیت تنظیم میزان آب ، فشار و دما ، پارامترهای بهینه را دارد
• قابلیت پردازش ساده تر و کاملاً هوشمند را دارد.
• فرآیندی همچون میکس مواد اولیه، اکستروژن، شکل دهی، برش ، سرخ کردن، طعم زنی تا بسته بندی محصولات نهایی و به صورت خودکار و پیوسته صورت می گیرد.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.