طراحان نام گستر

info@tngaco.ir

ایمیل پشتیبانی

بازدید از کارخانه

بلوار 45 متری انقلاب – جنب بانک تجارت – خیابان صنعت پنجم – ساختمان کوه نور – طبقه سوم – واحد 12

خط تولید فرنچ فرایز و انواع سیب زمینی برش خورده؛ هر آنچه که نیاز است بدانید

خط تولید فرنچ فرایز و انواع سیب زمینی برش خورده؛ هر آنچه که نیاز است بدانید

خط تولید فرنچ فرایز و انواع سیب زمینی برش خورده؛ هر آنچه که نیاز است بدانید

کارخانه تولید فرنچ فرایز _ یا سیب زمینی سرخ کرده نیمه آماده_ شامل چندین مرحله و دستگاه‌های مختلف می‌باشد که خلاصه آن بدین شرح است.

 در ابتدا سیب زمینی ها شسته و پوست گرفته می‌شوند سپس به شکل و اندازه دلخواه برش داده شده و پس از آن سیب زمینی های برش داده شده را در آب داغ می‌پزند تا نشاسته اضافی آن از بین برود بعد از آن وارد دستگاه خشک کن شده و خشک می‌شوند تا رطوبت باقی مانده در سیب زمینی ها از بین برود. سپس سیب‌زمینی ها وارد دستگاه فرایر شده و در روغن سرخ می‌شوند تا ترد و قهوه‌ای طلایی شوند. در نهایت سیب‌زمینی‌های سرخ شده، طعم دار شده و برای توزیع بسته بندی می شوند.

تولید فرنچ فرایز شامل تجهیزات تخصصی مانند دستگاه شستشوی سیب زمینی، پوست کن، برش، بلانچر یا نشاسته گیر، سرخ کن و ماشین آلات بسته بندی باشد. این ماشین‌ها برای رسیدگی به حجم زیادی از سیب‌زمینی و تولید سیب‌زمینی‌های سرخ کرده با کیفیت بالا طراحی شده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این خط تولید می‌پردازیم.

فرنچ فرایز یکی از فرآورده های غذایی محبوب و پرمصرف است. به همین سبب بسیاری از شرکت های تولید فرآورده های غذایی اقدام به راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز کرده اند. این فرآورده غذایی سیب زمینی خلال شده نیمه آماده است که در بسته بندی های متنوعی عرضه شده و به فروش می رسد. تولید این محصول مراحل مختلفی دارد و با دستگاه های مدرن و پیشرفته ای صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید :  خط فراوری و تولید مغز تخمه و بادام زمینی

مزایای محصول دستگاه تولید فرنچ فرایز

سیب زمینی یکی از مواد غذایی مفید و پرطرفدار است. این ماده غذایی به صورت های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع غذاها مانند سالاد الویه و کوکو، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده از این ماده خوشمزه تهیه می شود. فرنچ فرایز نیز یکی از فرآورده های ماده غذایی مذکور است که تهیه آن توسط دستگاه های مخصوص صورت می گیرد. این فرآورده خوشمزه مزیت های فراوانی دارد که در این بخش به برخی از مزایای محصول تولید فرنچ فرایز می پردازیم.
• یکنواخت و یکدست بودن ظاهر محصول از لحاظ شکل و رنگ
• حفظ شدن کلیه ارزش غذایی به دلیل انجماد سریع
• کنترل کردن مواد میکروبی توسط کارشناسان بهداشت
• وجود روغن کمتر نسبت به چیپس و سیب زمینی سرخ کرده خانگی
• عدم وجود مواد نگهدارنده در محصول خط تولید فرنچ فرایز
• نگهداری آسان آن در فریزر به مدت 18 ماه
• محفوظ ماندن شکل ظاهری خلال سیب زمینی تا یک ساعت پس از سرخ شدن

بیشتر بخوانید :  خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

چیدمان ماشین آلات خط فرآوری فرنچ فرایز

دستگاه ها و ماشین آلات متعددی جهت راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز لازم است. فعالیت های لازم بر روی سیب زمینی باید در درون دستگاه های مختلف به ترتیب صورت گیرد. چیدمان ماشین آلات خط تولید و فرآوری فرنچ فرایز عبارت است از: دستگاه شستشو، دستگاه پوست گیری با سیستم سایش، دستگاه اسلایس و برش، دستگاه فرایر یا سرخ کن.

بیشتر بخوانید :  خط تولید و فرآوری آلبالو

فرنچ فرایز (French Fries) یکی از محصولات خوشمزه و محبوب امروزی در سبد خانوار است. تولید فرنچ فرایز با دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک در کارخانه های مختلف وجود دارد. دستگاه های مدرنی که برای تولید این محصول پرطرفدار مورد استفاده قرار می گیرد به مرور زمان پیشرفت کرده اند و متنوع تر شده اند. فرنچ فرایز همان سیب زمینی نیمه آماده منجمد است که در بسته بندی های گوناگون عرضه می شود. به جهت محبوبیت French Fries کارخانجات مختلف با خرید دستگاه های مخصوص اقدام به تولید این محصول پرسود می کنند. توضیحات بیشتر درباره خطوط تولید فرنچ فرایز طراحان نام گستر و موضوعات پیرامون آنها در مقاله حاضر ارائه می شود.

بیشتر بخوانید :  خط رستر آجیل

فرایند دستگاه تولید فرنچ فرایز

فرایند فرنچ فرایز در کارخانجات مختلف به طور کلی از این قرار است:
• سیب زمینی ها با سایز های متفاوت از انبار به سمت قسمت سورتینگ منتقل می شوند.
• در ابتدا سیب زمینی ها وارد دستگاه شستشو می شوند.
• سیب زمینی ها پس از شستشو توسط اسکرو کانوایر به دستگاه پوست گیری انتقال می یابند. پوست گیری سیب زمینی ها توسط دستگاه های پوست گیر سایشی (جهت ظرفیت های پایین) و پوست گیر با استفاده از بخار صورت می گیرد.
• سیب زمینی های خراب و لکه دار در این مرحله از فرایند خط تولید فرنچ فرایز از سیب زمینی های دیگر جدا می شوند.
• در مرحله سیستم هیدروکاتر یا کاتر مکانیکال، دستگاه های برش زنی قرار دارند. دستگاه ها با کیفیت بالایی و به صورت یکنواخت سیب زمینی ها را برش می زنند.
• دستگاه های سورتینگ طولی و عرضی در این مرحله برش های سیب زمینی را غربال می کنند و سایزهای مناسب را جهت خط تولید وارد مرحله بعدی می کنند.
• برش های آماده شده پس از بازبینی مجدد از دستگاه های بلانچر اولیه و ثانویه عبور می کنند.
• برش های سیب زمینی پس از خشک شدن روی ویبراتور وارد سرخ کن می شوند و پس از سرخ شدن عملیات روغن گیری صورت می گیرد.
• محصول نهایی پس از سرد شدن در بسته بندی های مناسب قرار می گیرد و آماده عرضه می شود.

بیشتر بخوانید :  خط تولید بادام زمینی

مشخصات دستگاه تولید فرنچ فرایز

خط تولید چیبس و فرنچ فرایز یکی از راه های کسب درآمد بالا برای شرکت ها و کارخانجات گوناگون است. با این خط تولید می توان ظرفیت بالایی از سیب زمینی های نیمه آماده منجمد را در اختیار خانواده های مختلف قرار داد. با خرید بسته های فرنچ فرایز می توان به سرعت سیب زمینی های برش داده یکنواخت، ترد و سرخ شده ای را سر میز غذای خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : خط تولید پاپ کورن

ظرفیت دستگاه فرنچ فرایز

کارخانجات و شرکت های گوناگون ظرفیت های مختلفی برای تولید خط فرنچ فرایز در نظر می گیرند و هر کدام از این تولید کنندگان با توجه به میزان ظرفیت خود خروجی های مختلفی دارند. استفاده از مواد اولیه مناسب و دستگاه های پیشرفته می تواند در میزان ظرفیت تولید فرنچ فرایز نیز تأثیرگذار باشد. با توجه به سودآوری بالا و افزایش تقاضای بازار جهت خرید فرنچ فرایز تولید کنندگانی که ظرفیت خود را در تولید این محصول افزایش می دهند با درآمد بالا و سود هنگفت در سال های آینده رو به رو خواهند شد.

مزایای راه اندازی دستگاه فرنچ فرایز

دستگاه تولید فرنچ فرایز یکی از مواد اصلی غذاهای ایرانی و فرنگی است. این محصول در کنار بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. سیب زمینی خلال منجمد نیمه آماده برای کسانی که وقت اندکی جهت تهیه غذاهای خود دارند بسیار مناسب است؛ چرا که به فاصله چند دقیقه در روغن یا در مایکروفر سرخ شده و آماده سرو می شود. فرنچ فرایز را می توان برای غذاهای ایرانی نظیر: خورش قیمه و در کنار غذاهای فرنگی مانند: مرغ سرخ شده یا گریل شده، اسیتک و چیکن استراگانف و بیف استراگانف مورد استفاده قرار داد.
تولید فرنچ فرایز برای کارخانجات سودآوری فراوانی دارد و با افزایش مشغله های مردم و ماشینی شدن زندگی، طرفداران بیشتری پیدا می کند.

قیمت دستگاه تولید فرنچ فرایز

قیمت خط تولید فرنچ فرایز با توجه به مواد اولیه و کیفیت دستگاه ها متفاوت است. خطوط تولید فرنچ فرایز باکیفیت، اغلب توسط دستگاه های مدرن و تمام اتوماتیک انجام می شود و دارای مواد اولیه باکیفیت است. تولید کنندگان می توانند قیمت ماشین آلات و دستگاه های خط تولید کرانچی و فرنچ فرایز را از طریق سایت های معتبر فروش این محصولات مشاهده کنند.

تفاوت چیپس با فرنچ فرایز سیب زمینی

در این مطلب درباره خط تولید French Fries صحبت کردیم و با تولید این محصول پرطرفدار آشنا شدیم. اما شاید برای ما این سوال پیش بیاید که تفاوت فرنچ فرایز با چیپس سیب زمینی در چیست؟ در این خصوص باید بگوییم که در دو مورد این دو محصول غذایی با یکدیگر تفاوت دارند. یکی در میزان جذب روغن و دیگری در میزان رطوبت موجود در محصول است. جذب روغن در چیپس در حدود 38% ولی در فرنچ فرایز بین 6 تا 5/7 درصد است و برعکس میزان رطوبت در چیپس حدود 2% و در French Fries بین 67 تا 70 درصد است.
خط تولید French Fries یکی از خطوط تولید مواد غذایی پرمنفعت است. استفاده از دستگاه های پیشرفته و مدرن و همینطور مواد اولیه خوب و مناسب موجب افزایش سودآوری و بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می شود. استفاده از فرنچ فرایز برای زندگی ماشینی امروز به سبب سرعت بالا در تهیه سیب زمینی سرخ کرده برای غذاهای مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.