تجهیزات پردازش و بسته بندی صنعتی سفارشی حرارت و کنترل

کالری کرانچی و تاثیر کرانچی در سلامتی

این غذای محبوب برای کودکان ما بسیار مضر و خطرناک است و می تواند آنها را در معرض انواع بیماری های گوارشی قرار دهد. انواع معده دردها می تواند با خوردن چیپس و پفک ترد ایجاد شود. به هشدارهای پزشکان اورژانس در این مورد توجه کنید. متخصصان اورژانس هشدار داده اند که کودکان پس از خوردن پنیر دچار مشکلات گوارشی و درد شدید شکم خواهند شد. تنقلاتی مانند چیپس، پفک و انواع کراکر مورد علاقه بسیاری از کودکان است و متاسفانه اکثر والدین این غذاهای مضر را برای فرزندان خود تهیه می کنند اما یکی از نکات مهم در زمینه سلامت کودکان توجه به برند آن است.

کرانچی بشقابی

مواد تشکیل دهنده کرانچی : بلغور ذرت، روغن پخت و پز، پودر پنیر، نمک تصفیه شده و رنگ پاپریکا طبیعی.

کرانچی را می توان به سایر تنقلات سنتی مانند پفک، چیپس و … نیز نسبت داد .

هر 28 گرم کرانچی (بسته کوچک) حاوی 160 کیلو کالری انرژی است. مطمئناً، کالری ترد ممکن است خیلی زیاد نباشد، اما بد نیست نگاهی به ارزش غذایی آنها بیندازید:

چربی: 10 گرم (15 درصد از مصرف روزانه بدن)

کلسترول: 0 میلی گرم (0٪ از مصرف روزانه بدن)

سدیم: 250 میلی گرم (11 درصد از مصرف روزانه بدن)

کربوهیدرات: 15 گرم (5 درصد از مصرف روزانه بدن)

فیبر غذایی: 0.5 گرم (2 درصد از مصرف روزانه بدن)

شکر: 0.5 گرم

پروتئین: 2 گرم

ویتامین D: 0 میکروگرم (0٪ از ارزش روزانه بدن)

کلسیم: 15 میلی گرم (1 درصد از مصرف روزانه بدن)

آهن: 0 میلی گرم (0٪ از دریافت روزانه بدن)

پتاسیم: 53 میلی گرم (1٪ از مصرف روزانه بدن)

  بررسی عملکرد دستگاه رستر آجیل

ویتامین A: 0 میکروگرم (0٪ از ارزش روزانه بدن)

ویتامین C: 0 میلی گرم (0٪ از دریافت روزانه بدن)

چه نوع پفکی غذای سالم تری است؟

خوب است بدانید که پفک های خانگی (پفک های هندی کم روغن و نمک) سالم تر از پفک های ترد هستند. در واقع، در یک موقعیت مقایسه، متوجه خواهید شد که اگر میان وعده ها را در نظر بگیرید، پفک خانگی بسیار سالم تر و مغذی تر از کرانچی است. حتی اگر بخواهیم کالری کرانچی ها را با پفک های خانگی مقایسه کنیم، کالری دومی نصف کالری اولی در هر وعده است و همچنین حاوی نصف کالری کرانچی است.

کرانچی کم رنگ

آیا کرانچی یک میان وعده سالم است؟

در همان ابتدا باید گفت که علاوه بر کرانچ پر کالری، میزان سدیم موجود در آن نیز چشمگیر است. با این حال، شما نمی توانید جایی برای این غذای ناسالم در رژیم غذایی خود باز کنید. البته چربی آن می تواند میل شما به میان وعده را برآورده کند.

آیا کالری آن برای کاهش وزن مفید است؟

در یک مطالعه مشخص شد که مصرف کنندگان پفک چی توز در مقایسه با کرانچی کالری کمتری مصرف می کنند. بنابراین اگر در مورد رژیم کالری شماری خود نگران هستید، باید اضافه کنیم که خوردن کرانچی شما را در خطر افزایش وزن قرار می دهد.

چرا کرانچی برای سلامتی مضر است؟

محتوای کم چربی و رنگ های مصنوعی مواد غذایی در کرانچی باعث مشکلات گوارشی می شود که شکایت رایج بسیاری از افراد است. در همین حال، بچه‌هایی که عاشق تنقلاتی مانند چیپس ترد هستند، اهمیتی نمی‌دهند که چقدر به ارزش غذایی این غذاها حساس هستیم. در هر صورت، کرانچی و زیرشاخه های آن همیشه فریبنده هستند

  ادویه های مخصوص پاپ کورن

آیا خوردن هر روز کرانچی خطرناک است؟

لطفا توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک بسته کرانچی در روز می تواند باعث التهاب معده شود. این التهاب یکی از علائم شایع گاستریت مزمن است. به زبان ساده، یک دزد به شهر حمله می کند و با چند تیر همه چیز را نابود می کند.نکاتی در مورد کالری ترد، میان وعده ها، شیرینی ها و سایر غذاهای لاغری.

کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یک بار پفک و چیپس نخورده باشد و طعم خاص آنها را به خاطر نیاورد. این غذا در واقع یکی از پرطرفدارترین تنقلات به خصوص در بین کودکان و نوجوانان است. از طرف دیگر، همانطور که در بالا توضیح دادیم، محتوای کالری شیرینی پف دار ترد بالا است. اگر قصد افزایش وزن دارید، دوباره بگوییم که نباید روی کالری این غذای کم ارزش حساب کنید. شما می توانید رژیم غذایی اصلی چاقی را دنبال کنید.

کالری کرانچی

آیا کرانچی ها سالم تر از چیپس هستند؟

این دو غذای محبوب از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند. 160 کالری، 10 گرم چربی، 15 گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین در هر وعده چیپس و به همان میزان در هر وعده کرانچی در نظر بگیرید.

انتخاب کرانچی برای رژیم غذایی برای کاهش وزن

بهتره با خودت شوخی خطرناک نکنی. با توجه به اطلاعاتی که در مورد کالری کرانچی و ارزش غذایی آن در اختیار شما قرار داده ایم، این ماده غذایی ممکن است برای افزایش وزن مناسب باشد که به هیچ عنوان آن را توصیه نمی کنیم، اما قطعا برای رژیم لاغری شما مناسب نیست. دلیل دیگر نقش کربوهیدرات ها در رژیم غذایی است. متخصصان تغذیه به جای مصرف بیشتر کربوهیدرات در رژیم غذایی خود، خوردن فیبر و پروتئین بیشتر و به ویژه تزئین بشقاب خود با انواع میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند. اگرچه میزان کربوهیدرات های کرانچی خیلی زیاد نیست، اما این مقدار بر سطح قند خون نیز تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، تمام محصولات ذرت فرآوری شده کربوهیدرات های ساده هستند و با خوردن آن ها سریعتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

  طرز تهیه چیپس بدون روغن

چگونه کالری های کرانچی را بسوزانیم؟

راه های مختلفی برای سوزاندن کالری وجود دارد. برای سوزاندن کالری 100 گرم کرانچی که معادل 488 کیلو کالری انرژی است، می توانید 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا 30 دقیقه با شدت بالا طناب بزنید. تمرینات قدرتی 30 دقیقه ای نیز به سوزاندن کالری های ترد بسیار کمک می کند.

 

مطالب کاربردی :

بیشتر بخوانید : خط تولید چیپس

بیشتر بخوانید : خط تولید فرنچ فرایز

بیشتر بخوانید : خط فراوری و تولید مغز تخمه و بادام زمینی

بیشتر بخوانید : خط سرخ کن تخمه و بادام زمینی

بیشتر بخوانید : خط تولید و فرآوری آلبالو

بیشتر بخوانید : خط رستر آجیل

بیشتر بخوانید : خط تولید بادام زمینی

بیشتر بخوانید : خط تولید کرانچی

بیشتر بخوانید : خط تولید پاپ کورن